1. Spoločenské stolové hry >
  2. Strategické hry (629) >
  3. Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris)

Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris)

1x hodnotené
Počet hráčov: 2 - 4
Doba hrania: 60 - 120 min.
Odporúčaný vek: od 12 rokov
Jazyk hry: jazykovo nezávislé
Jazyk pravidiel: - na stiahnutie
Výrobca: Pegasus Spiele
Autor: Reiner Knizia
Rok vydania: 1997

Na sklade v e-shope. Expedujeme ihneď.
Na sklade v BA predajni. Na sklade v BB predajni.

Doprava od 2,80 €

Cena:

32,90

Popis a obsah Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris):

Oblasť medzi riekami Eufrat a Tigris býva nazývaná kolískou civilizácie. Hra s rovnakým menom od Reinera Knizii pre zmenu patrí do zlatého fondu moderných stolných hier.

Hráči sa posunú o tisíce rokov dozadu, zhruba do doby Mezopotámskej ríše. Každý z nich vedie svoju dynastiu do boja o moc a nadvládu nad bohatým územím. Uspeje len tá dynastia, ktorá pomocou svojich vodcov (kňaz, farmár, obchodník a kráľ) podporuje rovnomerne štyri zodpovedajúce oblasti (náboženstvo, hospodárstvo, obchod a obyvateľstvo) reprezentované štyrmi farbami (červená, modrá, zelená a čierna).

Oblasť medzi riekami Eufrat a Tigris býva nazývaná kolískou civilizácie. Hra s rovnakým menom od Reinera Knizii pre zmenu patrí do zlatého fondu moderných stolných hier.

Hráči sa posunú o tisíce rokov dozadu, zhruba do doby Mezopotámskej ríše. Každý z nich vedie svoju dynastiu do boja o moc a nadvládu nad bohatým územím. Uspeje len tá dynastia, ktorá pomocou svojich vodcov (kňaz, farmár, obchodník a kráľ) podporuje rovnomerne štyri zodpovedajúce oblasti (náboženstvo, hospodárstvo, obchod a obyvateľstvo) reprezentované štyrmi farbami (červená, modrá, zelená a čierna).

Každý hráč si vezme štyroch vodcov jednej dynastie, dve kartičky moru a nalosuje si 6 kartičiek budov (chrám, farma, trhovisko, osada), ktoré umiestni za svoju zástenu. Keď je hráč na ťahu môže zahrať dve akcie. Typickou akciou je umiestnenie kartičky alebo vodcu (toho je možné aj premiestniť) na hrací plán.

Vždy na konci každého svojho ťahu si opäť dolosuje kartičky do šiestich. Za zástenu si v priebehu hry taktiež ukladá získané kocky v štyroch farbách symbolizujúcich jednotlivé oblasti. Vyhráva hráč, ktorý má na konci hry najviac kociek vo svojej najslabšej farbe.

V oblasti sa nachádza niekoľko základných chrámov (na každom z nich je umiestnená špeciálna biela kocka), okolo ktorých začínajú vznikať prvé osady (regióny). V okamžiku, keď do osady umiestni niektorý hráč svojho vodcu, vzniká z osady kráľovstvo. Najľahšou možnosťou podpory oblasti je stavba budovy v regióne, kde sa nachádza hráčov vodca daného typu, prípadne kráľ, ktorý slúži ako univerzálny vodca. Za každú postavenú budovu získava hráč kocku v zodpovedajúcej farbe.

V regióne môže byť súčasne niekoľko vodcov, ale nesmú byť rovnakého typu. V opačnom prípade dochádza k vnútornému konfliktu, ktorý hráči ihneď vyhodnotia pomocou kartičiek zahraných zo zásoby za zástenou. Víťaz získava jednu červenú kocku, porazený musí svojho vodcu z regiónu odstrániť.

Pokladaním kartičiek je možné spojiť taktiež dve kráľovstvá. Spojenie so sebou väčšinou prináša jeden alebo viac vonkajších konfliktov, pomocou ktorých môže úspešnejšia dynastia získať naraz i väčší počet kociek. V priebehu vyhodnotenia konfliktu sa môže spojené kráľovstvo opäť rozpadnúť na niekoľko nezávislých častí. Pokiaľ kráľovstvo vydržalo pokope a nachádzajú sa v ňom dva alebo viac chrámov s bielymi kockami, smie si jednu z nich vziať hráč, ktorého obchodník sa v kráľovstve nachádza. Táto kocka na konci hry slúži ako žolík a umožňuje nahradiť kocku ľubovoľnej farby.

Ďalšou zaujímavou možnosťou ako zvýšiť zisk kociek určitého druhu je stavba monumentu. Monument je možné postaviť na štvorec tvorený štyrmi rovnakými kartičkami. Je vždy spoločný pre dve oblasti (farby) a prináša hráčovi kocky navyše za vodcu zodpovedajúceho jeho farbám. Avšak takéto kráľovstvo s jedným alebo viacerými monumentmi je veľmi lákavým cieľom vnútorných i vonkajších konfliktov.

Kartičku moru môžu hráči položiť už na položenú kartičku, čím neutralizujú jej význam a môžu takto napríklad odpojiť vodcu súpera od monumentu.

Hra končí, keď na hracom pláne zostáva len jedna alebo dve biele kocky. Každý hráč si spočíta body (počet kociek v najslabšej farbe). V prípade remízy rozhodujú postupne druhá, tretia a štvrtá najsilnejšia farba.

Eufrat a Tigris je hra, ktorá si vystačí s jednoduchým hracím materiálom, ani pravidlá s výnimkou vyhodnocovania vonkajších konfliktov nie sú zložité, pritom hra dáva hráčom široké možnosti realizácie zaujímavých plánov.

Nové vydanie jednej z najúspešnejších moderných hier so sebou prináša navyše obojstranný hrací plán a úplne novú variantu hry, v ktorej môžete postaviť od každého druhu jednu budovu, ktorá zdvojnásobuje zisk z prikladaných kartičiek.

 

Obsah hry:

Obojstranný hrací plán, 4 zásteny, 153 kartičiek civilizácie, 8 kartičiek katastrofy, 1 kartička konfliktu, 6 drevených monumentov, 4 drevené budovy pre novú hernú variantu, 16 vodcov (drevené kruhové žetóny), 154 drevených kociek, 1 sáčok, originálne pravidlá hry.

BoardGameGeek hodnotenie: 7.79 / 10

Hodnotenie Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris)

Hodnotenie od Jozef Kundlák
  Eufrat a Tigris je hra o kontrole územia. Každý hráč stavia svoje impérium (jedno alebo viac) a bojuje s ostatnými o nadvládu. Systém je premyslený a hra, aj keď vyžaduje stratégiu a skúsenosti (pre zvládnutie), odmení hráča pekným zážitkom z častokrát tesných výhier alebo prehier. A hlavne - v tejto hre sa dá veľmi dobre škodiť, ak vás také hry bavia. Šup sem so zelenou budovou, prekazím mu plán!









Chcete sa dozvedieť o hre Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris) dozvedieť viac ? Radi Vám pomôžeme. Našu odpoveď môžete očakávať najneskôr do 2 pracovných dní.

Prepíšte text do poľa

Pravidlá Euphrat & Tigris (Eufrat a Tigris)


Užitočné linky