"Teraz máš aj ty šancu zapojiť sa do celosvetového konfliktu, využiť svoje vodcovské schopnosti a pozvihnúť morálku svojich ľudí. Dávaš prednosť „starým dobrým“ ľudom alebo sa radšej spoliehaš na obrovské vojenské stroje? Čo tak najať žoldnierske hybridné jednotky alebo využívať neskrotných mutantov? Je iba na tebe, ako zaistíš svojim vojakom to najlepšie dostupné vybavenie a ukážeš svojim nepriateľom, kto je vládcom nového poriadku."
RONE je originálna česká strategická kartová hra situovaná do postapokalyptickej doby plnej násilia, ľudského nešťastia a všadeprítomnej skazy. Do sveta, v ktorom sa ľudia snažia získať späť svoje výsadné postavenie potom, čo globálna nukleárna vojna zničila takmer všetky výdobytky civilizácie a ostala iba hŕstka neznečistených miest a použiteľných zdrojov, o ktoré zvádzajú nekonečné boje roztrúsené skupinky preživších. Hráči sú predstavovaní kartou svojho hrdinu a hrajú jednotky alebo jednorázové efekty (taktiky) s cieľom zničiť všetky karty z protivníkovho balíčka. Celkový počet kariet v balíčku a v hráčovej ruke predstavuje celkový počet životov hráčovho hrdinu. Za každé zranenie, ktoré jeho hrdina utŕži, musí hráč zničiť kartu buď zo svojej ruky, alebo zvrchu svojho balíčka. V okamžiku, kedy hráč príde o všetky svoje karty v ruke a v balíčku, ihneď prehráva hru. Pretože každá karta, ktorá je zahraná v priebehu hry, predstavuje jeden stratený život, sú hráči nútení premýšľať a zvažovať prínos každej karty. Je teraz ten správny okamžik? Nie je lepšie počkať?
Hráči preto musia hľadať rovnováhu medzi snahou o získanie kontroly nad bojiskom, čo im umožňuje hrať karty efektívnejšie a pokusmi o zničenie protihráčovho hrdinu, čo je primárnym cieľom hry. Hráči musia starostlivo zvažovať ako, kedy a kam udelia zranenie. Príliš agresívna hra sa ale nemusí vždy vyplatiť. Naplnený nepriateľský balíček zničených kariet dáva súperovi možnosť „recyklovať“ zničené karty a zvrátiť tak zdanlivo jednoznačný výsledok. Často je výhodnejšie počkať na akciu protihráča než bezhlavo útočiť priamo na jeho hrdinu. Časovanie útokov, aktivácia kariet, práca so zničenými kartami a taktické rozhodnutia sú kľúčovými prvkami úspechu v hre.