Ocitli sme sa v Číne niekde okolo roku 200 pred naším letopočtom v období politickej nestability. Rovnako ako naši protivníci sa snažíme získať čo najväčší vplyv v jednotlivých provinciách a stať sa novým cisárom.
Hráči pomocou kariet umiestňujú do provincií svoje domčeky a emisárov. V okamihu, kedy je provincia domčekmi zaplnená, dochádza k vyhodnoteniu vplyvu. Spôsob vyhodnotenia je vymyslený veľmi šikovne. Zohľadňuje totiž tiež, koľko domčekov do provincie postavili ostatní (napr. druhý hráč má bod za domčeky víťaza). Pre získavanie vplyvu vo vzťahoch medzi provinciami slúžia emisári. Pre zisk bodov je treba mať dostatočný vplyv v oboch provinciách, ktorých vzájomný vzťah (aliancia) sa hodnotí.
China je nové vylepšené vydanie hry Kardinál a kráľ. Už pôvodná hra patrí medzi najlepšie kúsky autora a rovnaké je to aj u jej novej edície.
Jednoduché pravidlá skrývajú šikovný a zaujímavý herný mechanizmus. Hra je veľmi svižná a dobre hrateľná v rôznom počte hráčov.
Jediné, čo sa niektorým hráčom na hre nebude páčiť, je absencia príbehu. V podstate ide o abstraktnú hru, kde previazanosť s príbehom boja o vplyv v provinciách ďalekej Číny je veľmi slabá. Rovnako nízka je aj interakcia medzi hráčmi. V tomto sa hra podobá napríklad obľúbenému Poštovému kuriérovi. Ak máte tento typ hier radi, určite nebudete sklamaní.
Hrací plán, 57 kariet provincií, 100 domčekov, 45 emisárov, 5 bodových kariet, 5 opevnení, 9 bodovacích žetónov, figúrka cisára, pravidlá.