Tome of Spell Mastery je neoficiálnym doplnkom pre piatu edíciu hry na hrdinov Dungeons and Dragons ponárajúcim sa do hlbín mágie.
Ak chcete vylepšiť svoje schopnosti čarovania a pridať do svojej kampane nové kúzla, Tome of Spell Mastery je skvelou voľbou.
Obsah:
Cartomancer - Táto nová trieda čarovania spája mágiu s balíčkom kariet a spolieha sa na sily šťastia a náhody, aby každý deň získala množstvo kúziel.
Nové školy mágie - Prefíkaný démonológ, tajomný vrhač tieňov a ďalšie, plus nový pohľad na tradičného nekromanta.
Domény klerikov - Nájdete tu kňazov bohov času, ako aj duchovných, ktorí sledujú hady, drahokamy a dokonca aj bizarnú a pokrútenú ríšu slizov a bahna.
Bardi, druidi a čarodejníci: Nové školy, kruhy, pakty a patróni.
Kúzla Príšer: Množstvo mágie navrhnutých pre stvorenia vo vašej kampani, hoci postavy ich môžu použiť tiež... ak sa odvážia.
Viac ako 400 nových kúziel
Nájdete tu kúzla pre všetky triedy a úrovne (a príšery), vrátane:
Burning Blood - Krv zraneného tvora vrie ako kyselina.
Devouring Void - Premeňte inorozmerný priestor, ako napríklad bezodné vrece, na horizont udalostí, aby ste mohli vtiahnuť blízke bytosti.
Endless Gullet - Toto kúzlo umožňuje hadím ľuďom uvoľniť čeľuste a prehltnúť stvorenia.
Money Trader - Už ste videli draka sedieť na nekončiacej horde medenákov, alebo ho stáť v banke? Zmente ich hneď a zaraz na zlato rovnakej hodnoty.
Mucus - Kvapka hlienu naplní 20-stopovú kocku. Je to také hnusné, ako to znie.
Raze Dead - Zranente nemŕtvych, ale tiež spálte ich pozostatky na popol, keď padnú.
Volcano: 60 stôp vysoký sopečný kužeľ, ktorý sa zrazu objaví uprostred bojiska, zmení veci, však?
Kniha je rozdelená na viacero častí:
Časť I: Nové možnosti pre vrhačov kúziel
Táto sekcia obsahuje možnosti predovšetkým pre hráčov. Spolu s úplne novou triedou cartomancerov tu nájdete tiež niekoľko nových bardských kapiel, nové povolania pre klerikov, zbierku druidských kruhov, skvelý výber čarodejníkov, prefíkaných kúzelníkov a nové spôsoby černokňažníctva. Od temných a nepohodlných, až po veselé. Každý z nich ponúka nový spôsob ovládania kúziel a otvára svet úžasu.
Časť II: Kúzlo pre každý prípad
Druhá časť obsahuje viac ako 400 nových kúziel od úsmevných, až po smrtiace. Časť je rozdelená do troch kapitol. Prvou sú tabuľky, ktoré obsahujú kúzla zoradené podľa názvu, kúzla zoradené podľa úrovne a kúzla zoradené podľa školy. Nasleduje kapitola nových kúziel pre všetkých vrhačov kúziel, vrátane paladinov a hraničiarov. Tretia kapitola obsahuje kúzla jedinečné pre stvorenia. Nájdete tam nápady pre svojho koboldského mága, prastarého draka, ježibaby a ďalšie. Postavy sa môžu tieto kúzla naučiť, ale rovnako si možno budú priať, aby sa tak nikdy nestalo, vďaka náhodným tabuľkám nebezpečenstiev.
Časť III: Budovanie sveta mágie
Táto časť poskytuje podporu pri budovaní vášho magického sveta. Prekypuje nápadmi pre druidské kruhy a školy čarodejníkov, vysoké školy bardov a cechy hraničiarov. Každá mágie schopná bytosť potrebuje miesto, kde môže študovať, či trénovať a práve tu nájdete nápady, ako vytvoriť takéto miesta spolu s ľuďmi, ktorí ich vedú. Táto časť končí generátorom kúzelníckych mien.
Časť IV: Alternatívne pravidlá pre čarovanie
Mágia je komplikovaná vec! Existuje veľa systémov na čarovanie, dokonca aj pre samotné triedy. Nájdete tu dva nové:
Prvým je Spell Energy. Je to alternatíva k kúzlam, ktorá dáva zaklínačom väčšiu flexibilitu a zároveň príliš nezvyšuje ich celkovú úroveň sily.
Druhý systém ponúka tabuľky spätných reakcií na boj proti čarodejníkom s príliš veľkou silou. Môžete nechať postavu vypáliť kúzelný potenciál, ktorý nemá, alebo použiť zvitok kúzla, ktorý štandardne nemajú k dispozícii. Nech už je príčina akákoľvek, tieto tabuľky poskytujú zaujímavé, herne vyťažiteľné efekty na vyváženie síl.











