Tranquility: The Ascent je samostatne hrateľným pokračovaním hry Tranquility/ Poklidná plavba, kde sa 1-5 hráči snažia spoločne vytvoriť horu vďaka zahrávaniu kariet. Hráči začínajú na úpätí vrchu a postupne v priebehu hry stavajú pyramídu a dostávajú sa do stále väčších výšok.
Hráč vo svojom ťahu musí zahrať kartu, tak aby ju pridal do niektorého radu (alebo vytvoril nový rad). Môžu sa pridávať karty s ľubovoľnou hodnotou (musia mať však aspoň takú hodnotu, koľkáty rad to je), ale hráč musí odhodiť toľko kariet, koľko je rozdiel medzi pokladanou a vedľajšou kartou. V hre sú tri typy terénu a dve karty rovnakého terénu nesmú susediť v riadku. Rady sa napĺňajú zľava doprava a na vloženie karty do vyššieho radu treba mať dve karty v nižšom rade.
Je tu však zásadný problém – hráči nemôžu medzi sebou komunikovať a musia sa zamyslieť, kedy zahrať ktorú kartu. Keď hráči doplnia siedme poschodie hory, spoločne vyhrávajú. Keď však niekto z hráčov nedokáže zahrať ťah, všetci prehrávajú.
Hra obsahuje aj tri minirozšírenia, ktorými si môžu hráči ozvláštniť hru – „Green Path“ – kde treba spraviť neprerušenú cestu od úpätia až po vrchol, pri „Panorama“ musia hráči vytvoriť špeciálne číselné sekvencie či pásť horské kozy pod vrcholom v module „Mountain Goats“