Reportáž zo sveta Disney - turnaja v Lorcane

Hlavný turnaj aktuálnej edície hry Disney Lorcana: Into the Inklands Championship prilákal do bratislavskej herne iHRYska 45 hráčov. Lorcana si pomalými ale istými krôčkami získava svojich fanúšikov a tento turnaj bol jediný na Slovensku (vycestovať za ním sa dalo aj do Čiech, Rakúska či Poľska), privábil lorcanistov aj z východu či stredu krajiny a pár návštevníkov zo zahraničia. Prišli najmä "veľkí" hráči, ktorých motivovalo kompetitívne hranie a krásne ceny.

Okrem samotnej radosti z hry a výzvy nasadiť svoj balíček proti šikovným súperom boli hlavným lákadlom podložky pre finalistov a nádherné kartičky Stitcha pre prvých štyroch hráčov (pre vzácnosť cena tejto karty poskakuje okolo bláznivých 500 eur). K tomu získali najlepší ôsmi ďalšie promo karty, prvá šestnástka si odniesla boostre a losovali sa milé ceny - šťastlivci dostali odznaky, obaly či kartičky. Odvážny juniorský účastník, ktorý sa nezľakol váhovej a vekovej prevahy oponentov, bol odmenený sadou obalov. A každý účastník si odniesol promo kartu strýka Držgroša: Scrooge McDuck Uncle Moneybags.

Turnaj bol vo formáte constructed - hráči si priniesli vlastné, pripravené baíčky (a odovzdávali ich skladbu na papieri na kontrolu, tvárili sme sa všetci aj spolu s rozhodcom veľmi vážne, ako to regule turnaja vyžadujú). Vzhľadom na počet hráčov sa hralo šesť kôl základnej časti, takzvaným švajčiarskym systémom. Ten k sebe priraďuje podobne zdatných súperov (takže v šiestom kole sa pri prvom stole stretli dvaja hráči s piatimi víťazstvami). Po prvých kolách bolo jasné, že na postup medzi najlepších osem (ktorí hrajú vyraďovaciu časť turnaja) nemusia stačiť ani štyri výhry. Napätie začalo stúpať.

Kolá trvali 50 minút a hralo sa na dve víťazstvá (v prípade vypršania času a nadstavených ťahoch - zažili sme aj dramatické hry, v ktorých sa rozhodlo v poslednom ťahu - sa zápas vyhodnotil podľa počtu víťazstiev). Finálová osmička už bola bez časových obmedzení.

Víťazstvo patrilo Paťovi z iHRYska, druhé miesto získal Peter z Banskej Bystrice. Tabuľka výsledkov a po nej krátka analýza pre fajnšmekrov:

A teraz trochu hráčsko-hernej analýzy balíčkov pre znalcov (veľká vďaka Martinovi Haringovi, ktorý zaznamenal komplet balíčky TOP 16 hráčov).

Medzi šestnástimi najlepšie umiestnenými hráčmi bolo až sedem hráčov, ktorí hrali veľmi populárny Ruby/Amethyst bounce control. Amethystový bounce engine bol dokonca aj v ďalších dvoch balíčkoch, čiže spolu 9 zo 16 hráčov hralo v podstate 30 rovnakých druhov kariet. Zvyšok metagame bol ale celkom pestrý a okrem Ruby/Sapphire rampy (v top16 s ňou boli dvaja hráči) boli všetky ďalšie balíčky úplne iné.

Pri dominancii bounce controlov sa teda najlepšie umiestnili hráči, ktorí takú metagame očakávali a pripravili sa na to, že budú proti sebe stretávať rovnaký balíček a hrať takzvaný mirror. 4x Minnie Mouse - Stylish Surfer, 4x Merlin - Rabbit a 1x The Sorcerer’s Spellbook mali víťaz aj finalista, ktorí určite niekoľko mirrorov museli po ceste do finále zvládnuť. Víťaz dokonca ako jediný hral aj 4x Chernabog's Followers - Creatures of Evil, ktorí sú o trošku horší proti rýchlym balíčkom (nedá sa s nimi efektívne hrať Teeth and Ambitions), ale na rozdiel od Olafa a Minnie sa vedia v late game vymeniť za novú kartu a hľadať tak karty, na ktorých v mirrore v neskoršej fáze hry najviac záleží.

Bol to prvý veľký turnaj na Slovensku, ktorý nám trošku aj ukázal ako vyzerá terajší trend v tom, čo slovenskí Lorcana hráči radi hrajú. Bolo totiž veľmi málo aggro balíčkov, vďaka čomu sa prejavila dominancia controlov. Controly totiž fungujú tak, že sa snažia stabilizovať situáciu na stole a potom hrať 6+ resourcové charaktery, ktoré súper už nevládze riešiť. Práve rýchle aggro balíčky vedia poraziť control skôr, ako sa ten k drahým kartám dostane. Poprípade sa dajú hrať ako Emerald/Steel aj s discardami a Ursula - Deceiver of All. Toto sú zmeny, ktoré sa dajú očakávať na našich väčšich turnajoch. Buď sa začne hrať viac aggro balíčkov, ktoré budú trestať controly za ich chamtivosť, alebo sa budú iba dolaďovať controly na to, aby porážali jeden druhého.

Hry ako životná filozofia
Rýchle dodanie objednávky
Ponuka, v ktorej si nájde každý to svoje